1. desember: Ann-Britt Svane

Denne ideen blei født under litteraturfestivalen i Alta då kommunikasjonsrådgjevar Kristin Storrusten og eg delte lunsjbord mellom anna med Ann-Britt Svane. Eg hadde nett sagt nokre fine ord til ho fordi ho er ein «bjuda på»-person – og då sa Kristin at dette burde eg gjere heile desember. Derfor startar eg også med Ann-Britt.

Ann-Britt Svane, biblioteksjef i Porsanger og leiar av NBF Nord-Norge

Ann Britt SvaneDen første gongen eg snakka med Ann Britt var på Gardermoen. Eg forsto at ho var same, og det var for ein sunnmøring rimeleg eksotisk. Etter å ha fått stadfesta det, kom eg med det famøse oppfølgingsspørsmålet: «Er du same sånn på ordentleg?». Ann Britt svarte at ho var det, men at ho hadde gøymt kniven under jakka. Sjølv rødma eg frå hårrøtene og ned og orsakingane mine og stotringa for å ro meg i land var av det svært pinlige slaget. Ann Britt var ein av dei som intervjua meg i valkomiteen til leiarvervet i Norsk Bibliotekforening. Seinare har ho vist seg som forutsigbar og enkel å forholde seg til,og det seier eg i aller beste forstand. Ho er svært stolt av det samiske opphavet sitt, ho har både vakre søljer på bringa og påtrykte søljer på buksa. Og ho seier sjølv at ho er fantastisk flink til å danse. Det trur eg på!